måndag 7 september 2009

"Första dagen"

Nåja inte riktigt då, men första dagen som jag haft Människans evolution och tidiga historia. Vi började tio och jag trodde jag höll på att bli sen så jag streesade dit och hade tio minuter till godo. Skönt att bo så nära skolan. (Bor närmre nu än när jag pluggade bageri förra året.)
Vi gick igenom våra tidiga förfäder eller urmänniskan och användandet av stenverktyg. Det var väldigt intressant och vår lärare är väldigt bra (vad jag kan döma än så länge).
I morgon ska vi i grupper få kolla och känna på avgjutningar av olika kranier så jag har bara en timmes lektion i morgon. Det ska bli väldigt intressant.

Jag har kommit på att jag kanske ska jobba i studentbaren på kåren. Det satt en lapp uppe på skolan om det och det kan ju vara ett bra sätt att träffa nya vänner. Jag ska nog i alla fall gå på mötet på onsdag och kolla upp det. Har litet småsug att gå med i teaterutskottet med. Har ju inte spelat teater sen jag gick ut gymnasiet. Men vi får se vad som sker...

Inga kommentarer: