lördag 7 november 2009

Nytt kapitel i mitt liv!

Har hänt mycket sen sist jag skrev. Har haft tenta, vilken kändes som den gick skit, men vet inte än eftersom vi inte fått resultaten än. Hoppas bara jag slipper skriva omtenta! Har börjat umgås lite med en tjej i klassen som heter Emma som är från Orust-trakten. Hon är väldigt trevlig och håller egentligen på med hästar, och så har hon en busig hund som bet sönder en tröja för mig och gav mig blåmärken när vi busade.
Syrran har berättat en sak för mig som är riktigt kul. Fast det kanske jag redan sagt. och sen den här veckan...

Phu, snacka om att den här veckan har varit intensiv! På ett bra sätt mestadels, även om det finns en sak jag ångrar.
Veckan började med att vi hade kursstart i Civilisationernas framväxt och Bronsåldern i Skandinavien, känns som den kursen kommer att bli ganska jobbig då det förutom att läsa en massa så ska vi göra både ett grupparbete och ett enskilt arbete. Sen att min grupp inte fick det ämne vi ville ha gör ju inte saken bättre.
Sen på natten emellan måndag och tisdag började jag prata med en kille på nätet när jag precis skulle lägga mig egentligen. Det slutade med att vi pratade tills halv sex på morgonen. På tisdag natt kom han över till ön för att träffa mig.. Och man kan ju säga att jag var fast sen. :) Mest spontana träff jag någonsin varit med om. Och nu ska han flytta hit till mig. :D Vet inte riktigt vad jag gett mig in på men man lever ju bara en gång. Både mamma och pappa blev paff när jag berättade för dem.
På onsdagen gick vi ut på kvällen och killen höll på att hamna i bråk med en marockansk kille för denne kallade honom rasist, förmodligen enbart för att han är rakad, men det avstyrdes tack och lov. Tydligen så har den där killen flera rättegångar som ligger mot honom för han hade slgit sönder dörren på stället vi var och slagit en flaska i huvudet på en kille på toan så han nästan dog. Huga! och ändå hade han mage att gå in i baren. Men då körde ägaren som var skittrevlig ut honom och ringde polisen.
På torsdagen skulle jag ha gått på skolan men var för trött och bakis (första gången här på ön) och killens famn för varm och inbjudande ;) så jag skippade det. Men det ska inte bli någon vana.
På kvällen kom det jag ångrar med den här veckan. Jag blev ju tvungen att göra slut med Patrik, och det ångrar jag inte men däremot sättet jag gjorde det på. Hade ju helst tagit det face to face och hade ju tänkt att ta det när jag far hem nästa gång. Men i och med att jag träffade min nya kille så blev det ju tvunget nu då. Patrik skrev ju nämligen till mig på msn när killen satt bredvid och då skrev jag helt sonika att jag har träffat någon så vi kan inte vara ihop längre. Jag fick aldrig något svar då och han loggade ut på en gång, skulle ju iväg på kören. Skrev till honom idag på FB och undrade om han hade sett det jag skrev på msn eftersom jag inte fick något svar. Han svarade att det hade han och han ska svara mig och sen försvann han iväg igen då han skulle bort på något. Har ont i magen över det. Men bra eller dåligt gjort så är det i alla fall gjort nu. Jag hoppas bara att han inte blir för ledsen över det. Vår relation har ju trots allt inte varit den mest perfekta relationen i alla fall. Mer som ett kompisförhållande tycker jag då.
Sen igår (fredag) var killen tvungen att fara hem för han skulle jobba och det var skitjobbigt. Att det kan vara så efter bara några dagar! Han skulle egentligen ha kommit tillbaka hit ikväll men det blev lite strul så han hann inte med båten från Nynäshamn och det går ju bara en på lördagar tydligen. Så han ska väl komma i morgon i stället. Då måste jag sakna honom ännu ett dygn. :(
Men jag har i alla fall pratat med en jättetrevlig tjej här på ön ikväll så tiden har gått lite snabbare i alla fall. Det är ju inte ofta man träffar nya vänner på nätet som det är så lätt att prata med.
Nu måste jag äta något för jag har inte ätit något ordentligt sen i torsdags egentligen. Har inte känt för det eller orkat göra i ordning något heller för den delen. Hm...vad kan det bero på? ;)


1 kommentar:

Ullis sa...

Vad kul att du börjat hitta vänner och att du hittat en ny karl... :)