fredag 13 november 2009

Saknad..


En hel lång vecka utan älsklingen nu, fy vad jobbigt det är! Men han kommer ev hem i morgon. Yay! Jag hoppas, hoppas, hoppas!
Igår kväll var det extra jobbigt, för då fick jag reda på att en bekant till familjen dött av samma sak som pappa lider av och att hans 11 åriga son hade hittat honom på morgonen. Fy vad hemskt! Jag som tyckte det var jobbigt att se farbror Jocke när han dog. Så jag var lite ledsen, med tankarna på pappa och familjen och så saknaden av S på det, gjorde att jag var extra känslig.
Dagen igår var rätt ok ändå, fast lååång. Först hade vi skola från 9.00-15.50 sen kollade vi på filmen Mammut på Roxy vid 17.00 och sen 19.00 var det ekologisk buffée på Rindi. Filmen var väl ok, men jäkligt seg, kollade klockan konstant. Bufféen var däremot rätt god. Vi fick rödbetspaj med stark ost i, den var min favorit, och ost och skinkpaj som var rätt ok fast lite väl lik omelett i konsistensen och till det fick vi en sallad med äpplen i och vitlöksyoghurt och bröd. Det var trevligt att sitta och prata med Susann och Cecilia och en tjej jag hela tiden glömmer namnet på. Det blir ju annars mest att jag umgås med Emma, Elisabet och Madelene, men ingen av dem var ju med igår.
Idag har vi börjat med ett projektarbete i Hållbar Utveckling och jag gillar min grupp, vi är tre arkeologer och tre ekonomer och vi kom på en riktigt kul idé som även våran lärare tände på. Vi ska göra en ekologisk prisgala för att premiera ekologiskt tänkande, som vi typ ska genomföra under idémässan vi ska ha i januari.
Sen så har jag hängt med Emma och Elisabet under eftermiddagen ett tag, vi kollade lite på lolitakläder bland annat. (lolita är en japansk klädstil där man typ ska se ut som dockor, väldigt enkelt förklarat) Finns en del riktigt snyggt där faktiskt.
Hm, undrar om man ska försöka äta något vettigt idag...har ju inte blivit så mycket ätet under den här veckan, har inte haft nån matlust just...
Fan har trillat dit ordentligt tror jag. :D

Inga kommentarer: