torsdag 29 juli 2010

Long over due

Nu var det ett jäkla tag sen jag skrev här igen. Måste bättra mig!
Mycket har hänt och mer kommer det.
Har avslutat mitt första år på Int. Arkeologiprogrammet och klarat alla kurser. Yay! Hade skitkul under fältkursen och känner att detta är rätt för mig. Har kommit på två potentiella uppsatsämnen för kandidatuppsatsen i trean. Måste bara fila lite på dem typ.
Har under sommaren varit uppe i Jämtland samt Norge och blivit moster till underbara lilla Eira. Har festat flera gånger under sommaren än på hela året på Gotland.
Har även pluggat tre sommarkurser (har visserligen kvar att göra på dem, utom den viktigaste, Brottsplatsens arkeologi, som jag klarat).

Nu är det yranveckan och jag ska gå alla tre dagar! :D Så jäkla underbart! Kommer inte ihåg sist jag gick alla dagar, men det var ju innan McDonalds. Och nästa helg gifter sig mamma med Roy och samtidigt blir det namnfest för Eira. Det blir kul...har presenter i stort sett klart. Det hela kommer att ske i Österåsen hos morbror Bosse och Lena och jag ska hjälpa systeryster med tårtor och desserter bland annat.
Innan det dock får jag besök av Marcus, som jag inte träffat sen innan jag blev tillsammans med Patrik. Och veckan efter festligheterna åker jag tillbaka till mitt kära Gotland, torsdagen den 12:e aug. Har saknat Gotland under sommaren, även om det är skönt att vara hemma i Östersund och hälsa på mamma i Norge.
Innan jag åker hem måste jag packa en massa, och plugga, helst så mycket jag bara kan så man har några veckor fritt innan höstterminen sätter igång igen. Kan ju hända att jag får besök då jag är på ön igen också...

Inga kommentarer: