söndag 6 september 2009

Lugn helg

Då är helgen snart över då och i morgon har jag första lektionen i Människans evolution och tidiga samhällsorganisation. Det ska bli spännande! Nu ska jag bara beställa böcker så jag har kurslitteratur att tillgå.

Jag har haft en väldigt lugn helg. Det enda jag gjort är att jag har köpt en skrivare med scanner och kopiator i, och gått på ÖoB och så har jag städat lite och möblerat om lite. Vill ju kunna ligga i sängen och titta på film på datorn då jag inte har nån skön stol eller tv än. Måste fixa en längre nätverkskabel vid tillfälle. Men det är lite knepigt att städa då jag innte har nån dammsugare eller ordentlig sop. Hoppas pappa kan komma hit nåt rätt snart. Då får han ta med sig min minidammsugare (eller den är väl egentligen mammas).

Saker jag har inhandlat till lägenheten:
  • täcke
  • förvaringlådor
  • bestick
  • kökskniv
  • shoppingvagn
  • skrivare
  • bläckpatroner
  • papper
  • USB-kabel
  • minimixer
  • tallrikar
  • skålar
  • pläd
  • plastbalja
  • handdukar
  • mugg
  • glas
  • stekpanna
  • kastrull
  • gryta
  • kollegieblock
  • pennor
  • salladsskål med småskålar och bestick
  • tillbringare
  • skärbräda
  • måttsats
  • skruvmejselsats
  • förbrukningsvaror

2 kommentarer:

Cecilia sa...

det var en lång innköpslista :)
Lycka till på lektionen idag, det låter intressant!
Och du... du måste lägga in min nya blogg på länklistan

JenDivine sa...

Ja den blev ju det då jag har varit tvungen att köpa en massa saker.
Ja nu har jag lagt till den. Har du helt gett upp den gamla bloggen eller?